Mişel Uelbek (1956) - tanınmış fransız şairi, romançısı, esseisti, rok müğənnisi. Qonkur (2010), Dublin Ədəbiyyat Ödüllərini (2002) qazanıb.
O biri platformadakı adam
O biri platformadakı adam
yolun sonundadı. Bunu yaxşı anlayıram.
Mən də heç əvvəldə deyiləm.
Bəs niyə ona acıyıram?
Niyə məhz ona?
Platformada, düz yanımda iki sevgili var.
O keçəldi deyə, saxtadı bu sevgilər.
Onlar həmin adama baxmırlar,
öpüşürlər.
Onlar iki ayrı dünya varlığına
ürəkdən əmindilər:
biri yalnız onlarındı,
biri isə adamın,
yolun o tayındakı həmin adamın;
adam qalxır,
"Ucuz mallar"dan aldığı əşyalarını yığır,
bu dəfə doğrudan yaxınlaşır yolun sonuna.
Görəsən, o bilirmi ki, İsa
bizi xilas etməkçün gəlmışdi bu dünyaya?
Hə... o qalxır və
torbalarını götürür.
Platformanın turniketlərinə qarışır.
Pilləkənli döngədə itib batır.
Liberalizm əleyhinə mübarizənin
sonuncu istehkamı
Biz liberalizm düşüncəsindən imtina edirik,
çünki o, həyatımızı mənayla doldura bilmir,
fərdin insani adlanacaq cəmiyyətdə
özünəbənzərlərlə dinc yaşayışına
yol göstərmir.
Onun məqsədi heç bu da deyil əslində,
tamam başqadı.
Biz liberalizm düşüncəsindən imtina edirık,
çünki "İncil"in sosial məramından bəhs edən
XIII Levin fitvası beləydi;
bunu əsas gətirən "İncil" peyğəmbərləri
hələ o vaxt Qüdsü lənətlədilər,
onun məhvini istədilər.
Qüds məhv oldu,
və yenidən dirçəlmək üçün dörd min il zaman keçməliydi.
Məlumdu və şübhə doğumur ki,
hər hansı insan əməli
daha çox
elektrik impulsları kimi təsəvvür etdiyimiz
iqtisadi meyarlardan,
riyazi düsturlardan çıxış edərək dəyərləndirilir.
Bu bizim üçün qəbuledilməzdi və biz iqtisadiyyatı
tamam başqa, cəsarətlə deyə bilərəm ki,
əxlaqi qanunlara tabe etdirmək üçün mübarizə edəcəyik.
Çünki üç min adamı işdən atanda
və bunu islahatların sosial dəyəri haqqında
sərsəmləmə ilə əsaslandıranda,
mən,
həmin beş-on auditoru öz əllərimlə boğmaq istəyirəm.
Məncə, insan xisətinə uyğun,
üstəgəl, nəticəsi bir az da gigiyenik mahiyyətli
əsl əməli tədbir və həqiqi islahat da elə məhz bu olardı.
Sanki başqa söz bilmirlər,
sanki köhnə zəngli saatdılar -
"fərdi təşəbbüslərə etibar edin!" deyə
onlar hər künc-bucaqda
öz axmaq hürüşləriylə beynimizi pozurlar
və bu,
hər gün bizim yuxumuzu qaçıran üzücü
dərddən və xəstəlikdən də betərdi.
Mənim onlara heç bir sözüm yoxdu,
olsa-olsa öz təcrübəm əsasında tez-tez təkrarladığım
bəlli fikirlə qanlarını qaraldardım.
Fərdlər (əlbəttə ki, mən insanları, individləri
nəzərdə tuturam), adətən heyvandılar,
bəzən amansız, bəzən yazıqdılar
və bu təşəbbüslərə onları yalnız sərt və aramsız
əxlaqi dəyərlərlə yönəldərək
inanmaq olar -
sanki əlindəki dəyənəkdi, dəyənək.
Bu isə məhz nəzərdə tutulmayıb.
Liberalizm düşüncəsində, aydındı ki...
Əvvəl məhəbbət olub
Əvvəl məhəbbət olub, ya da məhəbbətə işarə,
çoxmənalı sözlər, eyhamlar, lətifələr;
Sakit bir müəssisəyə
ilk yürüş olub sonra,
vaxt orda sanki getmirdi,
günlər bir-birinə bənzəyirdi.
Unutmağa cəhd vardı, yarımçıq unutqanlıq vardı, qaçış vardı.
Yaxud qaçışa eyhamlı çağırış.
Sən gecə uzunu çarpayıda uzanardın,
sanki uşaqdın,
yata bilməzdin, yuxun gəlməzdi,
zülmət qaranlıqda
öz səsini eşidərdın:
dişin dişinə dəyərdi.
Sonra rəqs xəstəliyinə tutuldun,
o biri həyatında
Ay işığı altında
hökmən bir başqasıyla
oynamaq üçün.
Amma hər şey ötüb keçdi,
və sən diri deyilsən.
Sən indi tamamən ölüsən,
həmışə gecəylə birlikdəsən -
baxışların sozalıb.
Və indi sükutu qucaqlamısan, yatmısan.
Daha yoxdu qulaqların.
Sən indi həmişəlik tənhasan -
sən heç vax belə tənha olmamısan.
Uzanmısan, əsirsən, sual verirsən,
sual verirsən, özünü dinləyirsən:
bəs, sonra,
sonra, nə gözləyir səni görəsən?
Məqamlar olur ki
Məqamlar olur ki,
rahatlığın və sükutun arasından ötüşən
vaxtın lağ dolu xışıltısını eşidirsən,
ölüm xal hesabı bizi geridə qoyur.
Hər şey üzücü olur,
başlıca məsələdən azca yayınıb
yorucu, amma başqa vacib bir iş görməyə
üç dəqiqə yetər deyə razılaşırsan,
sonra da qüssəylə iki saat ötdüyünü anlayırsan.
Zaman bizə qarşı amansızdı.
Bəzən axşamüstülər günün on beş dəqiqəyə ötdüyünü sanırsan,
yaş haqqında düşünürsən və təbii, tələsirsən,
yarım ildə etmədiyini fırıldaqla bir dəfəyə başa vurmağa çalışırsan,
amma daha bir səhifə yazmaqdan başqa çıxış yolu tapmırsan.
Çünki adları kitablardan bəlli nadir insanları
və tarixi anları çıxsaq,
zamanı qabaqlamağın doğru yolu onun hər bir anını
büsbütün yaşamağa cəhd etmədən ömür sürməkdi.
Çünki
əməllərimizin dünya ilə həmahəng, təzadlardan azad,
əsrarəngiz dərəcədə ardıcıl olduğu,
"mən"imizin başqaları ilə yanaşı,
nifaqsız və söz-söhbətsiz addımladığı,
mütləqin hakim, idealın əbədi,
yerişlərin rəqs, sözlərin dua olduğu
məkan bu yer üzündə mövcud deyil.
Amma yolumuz oradı.
Tərcümələr Səlim Babullaoğlunundur
© Müəllif hüquqları qorunur! Mətndən istifadə etdikdə istinad mütləqdir!